3P Şubesi Sınıf Öğretmenimiz Huri Senem GENÇ öncülüğünde kağıttan dijitale bir yolculuğa var mısınız? Günümüzde kodlama, yapay zeka vb. teknolojiler her geçen gün artmakta bilgi aktarımı esasına dayalı yürütülen eğitimin etkisinin belli bir zamana kadar sürdüğü su götürmez bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır. Böyle bir zamanda öğrencilerin ayrıca hayal gücünü de dinç tutmak önem arz etmektedir. ‘Kağıttan Dijitale’ projesinin ilk amacı öğrencilerin günlük hayatta merakları üzerine araştırıp bularak edindikleri bilgilerle bir öykü ortaya çıkarmalarıdır. Burada örtük olarak öğrencilerin ; metin örgüsü oluşturabilme, araştırma becerilerini kullanma, özdenetim ile çalışma, yazım kurallarına dikkat ederek düşüncelerini kağıda dökebilme becerisi geliştirir. Öykülerin yeni bir şey öğretmeleri hedeflerimiz arasındadır; trenler, çiftçilik vb. Öğretim programında bulunan öğrenmeyi öğrenme ve insiyatif alma ve girişimcilik yetkinliği bu aşama oluşturulurken göz önünde bulundurulmuştur. İkinci aşamada öğrencilerden yazdıkları öyküleri öğretmen danışmanlığında ve sınıf ortamında ‘canva’ adlı uygulama kullanılarak öğrencilerin yazıları, yazıya uygun tema ve görsellerle renklendirir. Renklendirilen ve dijital baskıya hazır olan kitaplar daha sonra renkli olarak çıkartılır. Bu adımda öğrencilerin akıllı tahta kullanma, hikayeyi uygun görsellerle anlamlı hale getirme, eğitimde farklı teknolojilerden yararlanma ve bir kitap oluştururken gereken adımları öğrenerek uygulamaları amaçlanır. Öğretim programında bulunan dijital yetkinlik ( İş, günlük hayat ve iletişim için bilgi iletişim teknolojilerinin güvenli ve eleştirel şekilde kullanılmasını kapsar) bu aşama oluşturulurken göz önünde bulundurulmuştur. Üçüncü ve son aşamada öğretmen kitabın renki bir çıktısını alarak sınıfa gelir. Kitabı yazan öğrenci kitabı arkadaşlarına tanıttıktan sonra yapım aşamasında zorlandığı, keyif aldığı yerleri açıklayarak kitabı okur. Okuma bitiminde diğer öğrencilerden kitapta beğenip beğenmedikleri yerleri, kitap sayesinde öğrendikleri bilgileri, yazara tavsiyelerini vb. yapıcı eleştiriler alınır. Öğretim programında bulunan Ana dilde iletişim(Kavram, düşünce, görüş, duygu ve olguları hem sözlü hem de yazılı olarak ifade etme ve yorumlama) yetkinliği bu aşama oluşturulurken göz önünde bulundurulmuştur. Bu proje ortaya çıkarılırken öğrenciler belli bir tema veya konu ile sınırlandırılmamış olup öğrencilerin ilgi duydukları alana içsel bir motivasyonla yönelip araştırma yapmaları ve bunun sonucunda dijital bir ürün ortaya çıkarıp bunu ister kitap ister akıllı tahtada sunu halinde akranlarına sunmaları istenmiştir. Bu sayede proje Türkçe kazanımları başta olmak üzere öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda bütün ders kazanımlarıyla entegre şekilde yürütülmüştür. Proje ilerledikçe yürütülen sınıftaki öğrencilerin dili kullanma, yazma, araştırma, elde edilen ürünü sunma ve sunulan ürüne geribildirimde bulunma becerilerinde artış gözlemlenmiştir. |