3A Şubesi Sınıf öğretmenimiz Esra KORKMAZ öncülüğünde, yemekte saat var, yanında günlük var dedik. Nasıl yani dediler. Mesele öğrenmek ise her şeklide olur dedik. Projemizi hayata geçirdik.
Öğrencilerimizle Hayat Bilgisi dersinde sağlıklı besinlerin neler olduğunu tartıştık. Yaptığımız araştırmalar sonucunda bizim ruh ve beden sağlığımıza hangi besinlerin faydalı olacağına karar verdik. Evde ailemize gidip karar verdiğimiz sağlıklı besinleri anlattık ve artık onlarla yemek yapmamız gerektiğini annemize söyledik. Bu besinlerin resimlerini yaparak sınıf tahtamıza astık. Matematik dersinde saatleri okuma kazanımını öğrencilerimize edindirdik. Öğrencilerimizden içerisinde akrep ve yelkovanı olmayan sadece sayıları olan saatler yapmasını istedik. Sınıfta renkli kâğıtlara bu saatleri yaptık. Türkçe dersinde günlük nasıl yazılır, neden yazılır konusuna değindik. Onlarında bir gününü anlatmalarını daha sonra bunu yazıya dökmelerini istedik. Bu projemizin amacına ulaşması için günlük yazarken saat yazımına ve gün içerisinde yediklerini yazmalarını özellikle belirttik. Sınıfımıza bir mutfak önlüğü aldık. Bu önlüğe iki adet cep diktik. Bu ceplerden birine renkli kalemler, diğerine akrep ve yelkovanı olmayan renkli kâğıtlarla yaptığımız etkinlikleri yerleştirdik. Öğrencimiz sağlıklı besinlerin asılı olduğu tahtamızın önüne geçti. Yaptığımız iki cepli önlüğümüzü giydik. Bir cebine boş saatleri diğerine kalemleri yerleştirdik. Yazmış olduğu günlüğü eline alıp arkadaşlarına okudular. Günlükte saat okuduğunda cebinden boş bir saat çıkarıp akrep ve yelkovanını yaptılar. Günlük okumasını tamamladıktan sonra diğer öğrenciler de aynı şekilde günlüğünü okuyup saatlerini yaptı. Böylece çocuklar hem günlük yazmayı hem saat yapmayı hem de sağlıklı beslenmeyi yaparak yaşayarak öğrenmiş oldu. Dersler arası ilişkilendirme ile çocuklar derslere, kazanımlara oyun gözüyle ilgi gösterdiler, eğlenerek öğrendiler.